DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 07.01.2020 11:23:08 

atom - tuning

">

 

  Naše tuning kárka :)

 

 

 1. generace (léto 07  - srpen 08)

 
 
 

Tak tenhle výtvor jsme jsme vyrobili spolu s Tomášem převážně v létě 2007. Proces výroby kárky jsem rozdělil do dvou sekcí – výroba reprobedny a výroba kárky.

REPROBEDNA


Éra výroby reprobedny začala o Velikonocích téhož roku. Šli jsme spolu koledovat, a viděli jsme že jeden týpek vyhazuje docela kvalitní repráky. A že jich bylo!!! Minimálně 15. Nejlepší měl 40 W a 5 ohmů. Většinou tam byly vždy 2 do páru. Vzali jsme teda 3 nejlepší a rozhodli jsme se, že z nich uděláme bednu. Shodou náhod kámoš zrovna dělal stůl na vláčky a zbyly mu nějaký OSB desky. Rozhodli jsme se, že z nich uděláme reprobednu. Vzali jsme je a začali rozměřovat. Moc velký obsah neměly, takže jsme si to rozměřili na co největší rozměry. U nás jsme našli nějáký vruty - nic moc, ale alespoň něco... :) Vyřízli jsme ještě otvor pro trubku, aby to basovalo. Sešroubovali jsme jí, vycpali molitanem a dalším svinstvem a šlo se lakovat. To ovšem až další víkend, protože než jsme sehnali nějakou barvu… Hrálo to pěkně, to jo. "Vytunili" jsme to ještě LED diodama, které jsme připojili paralelně k reprákům, takže nám to bliká pěkně do rytmu :). A byla reprobedna. Měli jsme to za jaro.

KÁRKA

 

Už byly letní prázdniny, a zrovínka cikáni vyhlásili svoz kovošrotu. A tak jsme namátkou objeli pár ulic. Hned pod ulicí, kde bydlí Tomáš jsme našli poklad - hned dvě kárky. 1. byla sice v horším stavu, ale měla zase pneumatiky. Ta druhá měla lepší nátěr ale to nám nevadilo, protože můj táta pracuje v barvách a tak jsme mohli mít barev... Vybrali jsme si tu s pneuškama. 1 gumu měla sice píchlou, ale asi za 70,- Kč jsme koupili novou duši. Natřeli jsme jí barvou hostagrund, nakonec vyhrál modrý odstín. Se vší slávou jsme další den zjistili, že tam pasuje naše reprobedna. A byl námět na práci přes celé prázdniny :). Jsou tam "husí krky" (ty se používají v elekronice do zdi) aby tam všude nečuměli dráty. Namontovali jsme tam taky vychytávky typu podsvícení, vysunovací anténa, odrazky, SPZ apod. Tu SPZ psal Tomáš takže se můžete kouknout jak to dopadlo :D. Více fota ve fotogalerii.

 
 
 

 

 


 
 
 

 2. generace (srpen 08 - ?)


REPROBEDNA


Jelikož 1. generace kárky stála za nic (no možná, že ještě za něco míň), tak jsme se rozhodli jí celou překopat od základu. Koupili jsme 150 Wattové reproduktory v bazaru (sice byly nové, ale byly v bazaru) a čórkli jsme jednomu místnímu zbohatlíkovi ze stavby OSB desku. Bednu jsme naměřili a narýsovali, ještě jednou přeměřili a nařezali. Ale pak jsme zjistili, že jsme počítali s jinou velikostí reproduktorů, než jaká byla doopravdy. Repráky se tam nevešly. No jo, stává se . Tak jsme to narýsovali znova a nařezali - rozhodli jsme se pro tvar pyramidy. Pak se to tam teda naštěstí vešlo. Vyřízli jsme jěště přímočarou pilkou otvory pro reproduktory a pro mlhovku ze škody 120 (55W žárovka - svítí jako prase ). Pak už se mohlo sestavovat. No jakžtakž to pasovalo, tak jsme to zbrousili a sešroubovali. Bylo to fakt vymakaný, měli jsme na to 2 aku vrtačky a jednu normal. V aku vrtačkách jsme měli bit a zapouštěcí vrták s větším průměrem a v normální vrtačce vrták na vruty. Takže jsme na každý šroub měnili jen vrtačky. Potom jsem bohužel odjel na tábor a tak jsem Tomášovi přenechal sprej v černé barvě ať to nastříká, což také udělal. Zapustil ještě anténu do reprobedny.

KÁRKA

 

Rozebírání nám šlo rychle, všechno jsme vytrhali, přeštípali, zničili. A začli znova. Kárku jsme celou natřeli i s pletivem, které jsme později vystříhali () a nahradili natřeným plastem. Palubku jsme vzali ze škody 120 kterou jsme zdemolovali. Dali jsme do toho místo budíků autorádio a všechny vypínače. Všechno jsme zapojili, většinu původních dílů až na výjimky (např. hodiny) jsme namontovali. Chtěli jsme už dávno nové autorádio, ale nebyly finance. No jak jsme to montovali, tak nám krásně vytekla kyselina z autobaterie, která je v bedně. Neměli jsme (ani nemáme) destilovanou vodu, takže jsme tam dali novou (z našeho diesela, už byla docela jetá a tak táta koupil novou). A to byla ještě ta lepší nehoda. Dodnes nevíme na 100% proč se tak stalo. Autorádio začalo najednou nějak blbnout a nakonec se celé odpálilo (k na**ání...). To ještě ale pořád není ta nejhorší nehoda!!! Po dlouhém váhání vybírání atd. jse koupili nové - watson CRC8448MU. Fungovalo jako hodinky (vyzkoušeno v autě). Znovu sme zapojili. Nastala dlouho očekávaná chvíle - chvíle zkoušení... Praskla pojistka. Neměli jsme konkrétní typ (patnáctku) a tak jsme tam nacpali desítku. Praskla. Ještě jsme jich tam narvali asi 5 a pak už žádná nezbyla. Tomáš tam tedy chtěl dát dvacítku. Já jsem nesouhlasil a řekl jsem, že pokud se to odpálí, že mu polovinu z ceny platit (500,- Kč) nebudu. A co myslíte že se stalo? No coment. Po delší odmlce Tomáš vítězoslavně přijel o víkendu s kárkou, která hrála na zmíněné rádio. Spravil ho... do dneška ovšem nevím jak . Prý tam vyměnil nějaké diody a ještě něco. Pak sem se ho taky ptal čim to bylo - prej vybitou baterkou .

 

Po zimě jsme kárku zase začali dávat do kupy. Namontovávali jsme tam různé doplňky, značku škoda, vykuchanej procesor atp. Pak mi dala kámoška ze třídy dvd přehrávač, který ale nebyl v pořádku. Občas se sekal. Jakoby v něm něco dřelo. Dal jsem ho Tomášovi ať ho opraví. Přivezl ho, ale nic s ním neudělal. Přesto jako zázrakem najednou šel... Tak jsme na přední stranu bedny připevili držák z plechu, ze kterého se dývko dalo vyndavat. Dodělali jsme držák na ovladač pod autorádio a vyrobili zásuvku na zapalovač. Z ní je přehrávač napájen. Postupem času jsme tam ještě domontovali ostřikovač. Neuvěřitelná prdel s nim.. fakt . Obzvlášť za horkých letních dnů. Už mě nic nenapadá, co bych se napsal... snad jen, že že je nové foto ve fotogalerii. níže máte ještě rozpis všeho, co je na autorádiu namontováno.

 

Co je na kárce

autorádio Watson CRC8448MU

dvd NEXTBASE SDV-77

2x klakson ze Škody Felicia

reflektor s 2-vláknovou žárovkou

ostřikovač ze Škody 120 (2,5 l nádrž

vysouvací anténa

2 basové reproduktory Mc Fun 150W 4 ohmy

2 středové reproduktory kolem 30 W + výškáče

autobaterie Akuma Confort 74 Ah 680 A

žárovka v bedně, v noci osvětluje průsvitné závěsy basových repráků

Další: kontrolka stavu baterie, zásuvka pro zapalovač na 12 V, "sponzoři" :D: Škoda Auto, Intel Pentium, DORMA.